fbpx

Stop met gokken en ga voor een doordachte en lange termijn aanpak voor je Employer Branding.

Gefundeerd, relevant, authentiek en lange termijn. Meer dan lege woorden.
Maar 3 absolute basis elementen voor een succesrijke Employer Branding & Employer Communication campagne. Of gok je liever?

Wist je dat 1/3 van de nieuw aangeworven medewerkers binnen de 6 maanden vertrekt als de werkgeversidentiteit en realiteit niet overeen komen met elkaar!

Voor ieder project voorzien we een traject op maat. Voor ieder Employer Branding project stellen we een team samen specifiek volgens jouw behoeften.
Dit maakt ons snel, wendbaar en uitermate efficiënt.

Of het nu gaat voor enkel strategische ondersteuning, strategie + creatieve invulling of een full scope dossier. Jouw project krijgt steeds dezelfde zorg en aandacht. Meet the team!

1. Startsituatie & doelstelling.

Een vaak vergeten, maar essentiële succesfactor. We starten met een grondige analyse van je startsituatie en koppelen er concrete acties en resultaten aan.

Maak je Employer Branding en communicatie behapbaar en splits die op in concrete trajecten en acties. Heb je behoefte aan meer instroom of meer kwalitatievere instroom? Heb je problemen om kandidaten effectief te doen solliciteren? Laat je kansen liggen op je jobsite? Moeite om je werkgeversbelofte te bepalen. Weet je niet goed hoe je onboarding en onthaal aan te pakken? Je hebt nieuwe waarden bepaald maar wil die nog implementeren. Je interne communicatie wil maar niet deftig opstarten of je hebt geen zicht op je Candidate Experience en je mist daardoor veel kansen? Of je wil een sensibiliseringscampagne opstarten om een job in jouw sector te promoten?

Bij de start van ieder project bekijken we steeds de exacte vraagstelling van het traject, splitsen die op en bepalen voor ieder subtraject hele concrete doelstellingen.

2. Analyse en onderzoek.

Ga voor een lange termijn succes traject door van bij de start enkele zaken grondig onder de loep te nemen.

Verspil geen geld aan niet onderbouwde campagnes, maar neem controle over je werkgeversidentiteit of ook Employer Value Proposition (EVP) genoemd en je externe perceptie.

We gaan op zoek naar de juist match van bedrijf en talent. Dit doen we aan de hand van desk research, enquêtes, focusgroepen, diepte interviews, concurrentie analyses, externe perceptie studies,…

Hierin bepalen we niet alleen jouw belofte als werkgever, maar tevens de werkethiek en attitude die je van toekomstige kandidaten mag verwachten.

In deze fase bekijken we ook de verschillende subtrajecten.

Employer Branding

. Candidate Experience
. Social media
. Jobsite
. Talent pool
. Ambassadeurs
. Referral
. Young grads

Employer Communication

. Employee Experience
. Onboarding, reboarding & offboarding
. Moment of truth beleving
. Waarden, werkethiek & attitude
. Interne communicatie & community
. Interne charme & awareness offensief
. wellbeing, health & happiness
. veiligheid & hygiëne

3. Plan van aanpak & aanbevelingen.

Met als resultaat een plan van aanpak met een duidelijke Employee Value Proposition, concrete aanbevelingen, roadmap’s, timing, budget en KPI’s.

Naast dit uitgebreid analyse rapport en plan van aanpak kan je bij DELSI ook terecht voor:
. Coaching van management rond het bepalen van een (aspirationele) werkgeversidentiteit.
. Workshops vacature schrijven, persona’s opmaken, candidate experience, content planning, …
. Briefing momenten om je werkgeversidentiteit uit te leggen aan je recruiters, business partners, interim kantoren, selectie kantoren, headhunters zodat iedereen hetzelfde verhaal vertelt en je elevator pitch naar kandidaten toe versterk wordt.

“And remember: If it’s not relevant, it’s just noise.”

Wijze woorden van Jason Miller. Inspirerende woorden, want ook voor je Employer Branding en Interne communicatie geldt dit. De juiste zaken vertellen aan de juiste mensen, net daar zit de kracht.

4. Creatief concept

Dit alles vertalen we naar een krachtig visueel concept, volledig afgestemd op project, EVP en doelgroep.

Strategie is één ding, maar die komt pas echt tot zijn recht met een passend creatief concept dat volledig is afgestemd op jouw doelgroep, doelstelling, organisatie en traject. Zowel in woord als in beeld.

Geen leuke concepten omdat ze er mooi uit zien, maar straffe campagnes met stopping power en diepgang. Campagnes die exact uitleggen wat de bedoeling is: concreet en duidelijk. Toekomstgericht en flexibel en natuurlijk met respect met jouw corporate guidelines.

Afhankelijk van project maken we een mix uit foto, video, native, getuigenissen, on field activaties, flyering, bannering, … Niet omdat het leuk is om te doen, maar omdat ze voor jouw project de ideale oplossing zijn.

5. Activatie & content

“If you don’t have anything interesting to say as a brand, you’re just a product.”
Spencer Baim

Je verhaal vertellen op verschillende manieren, via verschillende kanalen, op verschillende momenten naar verschillende doelgroepen en met verschillende doelstellingen. Een contentplan, een mediaplan en een activatieplan. Je hebt ze alle 3 nodig om succesvol te zijn. Of je nu werkt aan een intern awareness traject, een campagne rond nieuwe waardenbeleving, de lancering van een interne community tool of een externe rekruteringscampagne. Dankzij de analyse rond doelstelling, EVP, Candidate & Employee Experience en de mappen van de interne communicatiestromen weten we exact wat te vertellen via welk kanaal op welk moment voor instant resultaat.

Print, social, native, out of home, out of the box, young grads, … Paid, owned, earned en je eigen ‘human’ kanaal: je ambassadeurs.

6. ROI en bijsturen

Meten en bijsturen. Steeds weer opnieuw.

A/B testings, google trends, analytics, SEO optimalisaties, … Employer Branding en Employer Communication is geen exacte wetenschap. Ieder project, doelgroep, lokatie, doelstelling, organisatie is anders. Ieder traject en campagne is uniek en op maat van je bedrijf.

Door continu alles te monitoren, sturen we bij waar nodig.

Evelyne, ik wil je zien! Kom af!

Heb je nog een vraag? Wil je graag eens kennis maken?
Of heb je een concreet project in je achterhoofd?
Neem vandaag nog contact op.

Employer Branding contact mee banner

Blijf op de hoogte en volg DELSI op LinkedIn of Facebook.