‘Neen, ik ben niet gelukkig op mijn werk. Ik was net veranderd om meer autonomie te hebben en nu moet ik iedere dag naar de ochtendbriefing opdat mijn teamleader me vertelt wat ik moet doen’
Sofie.
Wacht niet langer en ga voor een doordachte lange termijn aanpak voor je Employer Branding.
Eigenlijk hou ik al niet van het woord branding. Het laatste wat ik wil iets vermarkten. Het draait hem eerder rond authentieke communicatie. Een ijzersterke combo tussen je employer branding en je interne communicatie. Want een (toekomstige) werknemer maakt geen verschil tussen je externe en je interne luik.
Wist je dat een 1/3 van de nieuw aangeworven medewerkers binnen de zes maanden terug vertrekt als de werkgeversidentiteit en realiteit niet overeen komen met elkaar!
De kunst zit hem net in de samensmelting van de twee.
Een candidate experience die naadloos doorloopt in employee experience.
Of je nu je eerste stappen zet in employer branding, je nood hebt aan tijdelijke ondersteuning in je interne communicatie of een project graag wil uitbesteden, ik help je graag.
1. Strategisch advies
Goed weten wie je bent als werkgever dat is je sterkste troef. Zo weet je exact waar je staat, wat je sterke punten zijn en hoe je die kan inzitten in deze war for talent.
We bepalen je EVP, da’s je Employer Value Proposition. Simpel gezegd, wat ik je belofte naar nieuwe en bestaande werknemers toe.
“And remember: If it’s not relevant, it’s just noise.”
2. Plan van aanpak
Eens je weet wie je bent als werkgever, wat je troeven zijn en wat voor type werknemer je effectief zoekt, vertalen we al deze info naar concreet materiaal, zoals foto’s, quotes, getuigenissen, … Zo wordt je candidate experience onweerstaanbaar in de ogen van toekomstige collega’s.
3. Activaties
Tijd voor het leuke werk!
Al de voorbereiding komt nu tot leven. We passen al onze voorkennis en ons materiaal toe op de volledige candidate experience; je jobsite, jobboards, social media, SEA, activeren een ambassadeursprogramma, de vacatures zelf, … de mogelijkheden zijn eindeloos.
Samen bepalen we het stappenplan en bekijken wat voor jou haalbaar en wenselijk is.
“If you don’t have anything interesting to say as a brand, you’re just a product.”
Spencer Baim
4. ROI en bijsturen
Meten en bijsturen. Steeds weer opnieuw!
A/B testings, google trends, analytics, SEO optimalisaties, … Employer Branding en Employer Communication is geen exacte wetenschap. Ieder project, doelgroep, lokatie, doelstelling, organisatie is anders. Ieder traject en campagne is uniek en op maat van je bedrijf.
Door continu alles te monitoren, sturen we bij waar nodig.
Heb je nog een vraag? Heb je een concreet project in je achterhoofd?
Neem vrijblijvend contact op.