Laat talent niet langer aan je voorbijgaan.
Eigenlijk hou ik al niet van het woord branding. Het laatste wat ik wil iets vermarkten! Het draait hem eerder rond authentieke communicatie. Een ijzersterke combo tussen je employer branding en je interne communicatie. Want een (toekomstige) werknemer maakt geen verschil tussen je externe en je interne luik.
Wist je dat een 1/3 van de nieuw aangeworven medewerkers binnen de zes maanden terug vertrekt als de werkgeversidentiteit en realiteit niet overeen komen met elkaar!
De kunst zit hem net in de samensmelting van de twee.
Een candidate experience die naadloos doorloopt in employee experience.
Of je nu je eerste stappen zet in employer branding, je nood hebt aan tijdelijke ondersteuning in je interne communicatie of een project graag wil uitbesteden, ik help je graag in iedere fase van de employee journey.

1. Detect
Goed weten wie je bent als werkgever dat is je sterkste troef. Zo weet je exact waar je staat, wat je sterke punten zijn en hoe je die kan inzitten in deze war for talent.
We bepalen je EVP, da’s je Employer Value Proposition. Simpel gezegd, wat is je belofte naar nieuwe en bestaande werknemers toe. Want door te vertellen wie je bent, wat je doet, waarom je dat doet, hoe medewerkers daar invulling kunnen aan geven en wat je daar als werkgever tegenover stelt, kan iemand zich met jou identificeren. Op die manier trek je toekomstige collega’s aan die echt bij jou passen en dus ook langer blijven.
In de loop van mijn loopbaan heb ik ondertussen zo’n 80 verschillende parameters gedetecteerd en in 9 clusters gegroepeerd. Die zetten we in balans met wat jij verwacht als organisatie: jouw waarden, missie, bedrijfscultuur, … Tegenwoordig maakt de ‘bereidwillendheid’ tot verandering er ook een belangrijk onderdeel van uit.
Via een handige workshop kijken we samen naar alle mogelijke contactpunten tussen jullie en jullie kandidaten en creëren zo een krachtige aantrekkingstool.
2. Map
“Recruiters want automation. Candidates want communication.”
Eens je weet wie je bent als werkgever, wat je troeven zijn (en ook je minder sterke punten) en wat voor type werknemer je effectief zoekt, maken we de vertaalslag naar een concreet plan. Die is voor iedere organisatie anders. De een heeft een acute rekruteringsnood, de andere start met een intern change traject. In co-creatie bepalen we samen welke stappen we zetten, rekening houdend met jullie mogelijkheden en middelen.
3. Express
Tijd voor het leuke werk!
Al de voorbereiding komt nu tot leven. We gaan extern communiceren en intern verankeren. We passen al onze voorkennis toe op de volledige candidate experience; je jobsite, job boards, social media, SEA, activeren een ambassadeursprogramma, de vacatures zelf, onboarding, … de mogelijkheden zijn legio. We maken concreet materiaal, zoals foto’s, quotes, getuigenissen, … Zo wordt je candidate experience onweerstaanbaar in de ogen van toekomstige collega’s.
“If you don’t have anything interesting to say as a brand, you’re just a product.”
Spencer Baim
4. Refine
Blind rijden, dat geeft alleen maar miserie. Dus, we gaan meten en bijsturen. Steeds weer opnieuw!
A/B testings, google trends, analytics, SEO optimalisaties, … Employer Branding en Employer Communication is geen exacte wetenschap. Ieder project, doelgroep, lokatie, doelstelling, organisatie is anders. Ieder traject en campagne is uniek en op maat van je bedrijf.
Door continu alles te monitoren, sturen we bij waar nodig.
Heb je nog een vraag? Heb je een concreet project in je achterhoofd?
Neem vrijblijvend contact op.