1,5 miljoen redenen Employer branding voor Provincie Oost-Vlaanderen
Provincie Oost-Vlaanderen is een boeiende organisatie met een heel uitgebreide en diverse groep werknemers. Van redders, over erfgoedbeheerders, boomverzorgers, brandweerschool, … tot beleidsmedewerkers. Voor hen werkte ik een strategie en plan van aanpak rond hun Employer brand. We bekeken samen de EVP bouwstenen, hun candidate experience en hun interne activatie.

agency: The Oval Office
Tim Tegoei! Interne veiligheidscampagne voor PSA Antwerp
Specifiek voor hun straddle carrier chauffeurs wilde de organisatie een uitgebreide veiligheidscampagne opzetten met 8 verschillende thema’s. Het resultaat een campagne met impact op korte en lange termijn. Met als mascotte Tim tegoei werkte hadden we een toegankelijk figuur dat heel sterk wordt geapprecieerd door de werknemers. Ondersteund door tal van acties boekten we weldegelijk resultaat en zakten de ongevallencijfers.
Ik werkte mee aan de strategie, plan van aanpak en uitrol van een meerjarig veiligheidscampagne.
Dus ‘Doe het tegoei, dan zie we elkaar morgen weer!’

Agency: The Oval Office
‘Give me five’ Interne waardencampagne voor de Brandweer van Brussel
Employer Branding strategie voor Helan groep
Voor Helan groep bepaalde ik hun EVP (hun werkgeversidentiteit) op groepsniveau met aandacht voor hun verschillende divisies (kinderkampen, huishoudhulpen, kinderopvang, ziekenfonds, thuiszorg, borgwinkels, ….) Dit EVP werd later vertaald naar een creatief concept door Famous Grey

Ready to make media with impact? Employer Branding voor Roularta Media Groep
Via het agency The Oval Office, werkte ik aan de strategie en plan van aanpak rond de Employer brand van Roularta Media Group. We bekeken samen de EVP bouwstenen, hun candidate experience en mediacampagne. De kracht? de korte en krachtige snappy teksten om hun transitie in de digitale media vorm te geven. Een lijn die ze perfect blijven verder uitwerken.
Ready to create media with impact?


Every Byte counts Een interne digital clean-up campagne voor Umicore
Bij Umicore is ‘digital cleanup’ een jaarlijks terugkerend event. Via campagne en educatieve inzichten trachten ze de werknemers in alle landen te overtuigen om hun digitale voetprint te verminderen. Via het agency The Oval Office, werkte ik aan de strategie en plan van aanpak rond hun digital clean-up viertiendaagse

Audit van de interne communicatie voor Lutosa
De internationale groep Lutosa klopte aan voor een diepgaande analyse van hun interne communicatie. Via het agency The Oval Office, deed ik de research en werkte ik de strategie, inclusief plan van aanpak, governance en contentkalender. We eindigden het traject met opleidingen voor de interne communicatoren uit de andere departementen zoals HR, safety, quality, …
Share our taste for life Internationale Employer Branding strategie voor Vandemoortele
De internationale groep Vandemoortele kwam aankloppen om haar EVP in kaart te brengen en dit in de 10 landen waarin ze productioneel actief zijn. Via focusgroepen, intakegesprekken met zowel HR als met externe rekruteringskantoren bepaalden we voor hen hun internationale werkgeversbelofte. Daarnaast gaven we ook de verschillende details per land mee zodat iedereen lokaal haar verhaal kon vervolledigen.

Agency: The Oval Office
Respectcampagne voor de Brandweer van Brussel – 2 World BEA Awards
Hulpverleners hebben het niet makkelijk om hun taak goed te kunnen uitvoeren. En al zeker niet tijdens de eindejaarsfeesten. Speciaal voor hen bedachten we een permanente activatiecampagne. Op verschillende locaties in Brussel plaatsten we graffiti. Ervoor een kast met een rode telefoon. Nam je op als die rinkelde, dan hoorde je een hulpverlener een verhaal vertellen. Succesvol en heel ruim opgepikt, want de campagne haalde 2 Awards op de World BEA Awards
Award: BEA World Awards
š
Goud in āSocial Impactā: A Call for Respect voor de Brandweer van Brussel.
š„ Brons in āUse of Spaceā: A Call for Respect voor de Brandweer van Brussel.

Agency: The Oval Office
Future of Sound Interne activatie waarden – innovatie & teamwork voor Premium Sound Solutions

“Een ideeĆ«nbus? dat werkt niet!”
Toch wel! Voor Premium Sound Solutions bedacht ik een ganse campagne om hun waarde ‘innovatie’ in de kijker te stellen.
Ik bouwde een content plan op die leidde naar een ‘Global innovation day’ in juni 2021.
Werknemers konden ideeĆ«n indienen via een Idea Collector Box, mee brainstormen tijdens een ‘craft’ of een ‘mind’ sessie of zich inschrijven in heuse Think tank sessies.
Resultaat?

Het campagnebeeld van deze actie is een creatie van Jim Van Raemdonck, van coming-soon.be